Titulación - Carrera de Licenciatura en Inglés
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Titulación - Carrera de Licenciatura en Inglés by Author "Aguilar Molina, José Daniel"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemComo influye el maltrato infantil en el bajo rendimiento académico de los niños/as de la escuela Pedro Manuel Umajinga de la comunidad Pucaugsha, parroquia Zumbahua, año lectivo 2009-2010.(LATACUNGA / UTC / 2011, 2011) Lisintuña Latacunga, Carlos; Pallo Umajinga, Manuel; Aguilar Molina, José DanielEl presente trabajo de investigación sobre “COMO INFLUYE EL MALTRATO INFANTIL EN EL BAJO RENDIMIENTO ACADÉMICO DE LOS NIÑOS/AS DE LA ESCUELA PEDRO MANUEL UMAJINGA DE LA COMUNIDAD PUCAUGSHA, PARROQUIA ZUMBAHUA, AÑO LECTIVO 2009-2010”, se eligió este tema por la situación grave que se da en el país y especialmente en nuestra comunidad, realidad que genera encontrar acciones como miembros de este sector y futuros Docentes, mejorar la parte socio-afectiva en los miembros de la comunidad Educativa. Investigación que se realiza tomando en cuenta el objetivo general, disminuir el maltrato infantil y mejorar el rendimiento académico en los niños/as de la escuela de nuestra comunidad de Pucaugsha; investigación realizada con los padres de familias, jóvenes y comuneros, mediante capacitaciones, talleres, mesa redondas, collage, conferencia y entre otros.
- ItemProposal for motivational techniques in the teaching-learning process in the area of Always in the basic cycle of the Higher Technical Institute Victoria Vascconez Cuvi and the National College Doctor Camilo Gallegos Dominguez in the 2001-2002 school year(Ecuador: Latacunga: Universidad Técnica de Cotopaxi: (UTC), 2002-08) Arboleda Nunez, Nelly Cumanda; Herrera Zambrano, Jenny Mariela; Pila Riera, Elvia Margarita; Aguilar Molina, José DanielThe proposed topic is the result of the direct observation of what happens in the English Language Teaching Learning Process, as much in the country, as in the Cotopaxi province and in specific form in the Superior Technological Institute "Victoria Vásconez Cuvi" and the National Technical High School "Dr. Camilo Gallegos Dominguez" was reinforced with the direct investigation, based on the surveys carried-out with the teachers and students of the mentioned educational institutions. The results of the investigation were tabulated and show that the English Language Teaching Learning Process does not develop in the best way using the current methodology, if the student lacks the corresponding motivation and action to learn, for this reason, we presented this proposal.