Browsing by Author "Gina Silvana, Venegas Álvarez"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Item“Students' preferences and perceptions about error correction in speaking activities”.(Ecuador : Pujilí : Universidad Técnica de Cotopaxi (UTC), 2024-08) Buri Cumbicos, Anahí Elizabeth; Molina Chicaiza, Melany Darling; Gina Silvana, Venegas ÁlvarezCorrecting errors in speaking activities is an essential pillar of the English language. Although some students may prefer to receive feedback for improvement, the fear of being publicly corrected, shyness, fear of making errors, and criticism can affect their confidence. Moreover, the students' point of view on feedback is related to time, provider, and speech errors that need attention. The main objective of the present research project was to identify students' preferences and perceptions about error correction in speaking activities in the Second Semester of the National and Foreign Languages Pedagogy - English at the Technical University of Cotopaxi, academic semester April-August 2024. The participants were 31 students and their English teacher. The study used a mixed approach. The instruments included a questionnaire to establish students' preferences and perceptions and two interviews. The first applied to five volunteer students to go deeper into information on the reasons for these preferences, and the second was implemented to the English teacher to ensure that the students' responses reflected a common educational experience. The findings showed that most students prefer immediate correction of grammatical, vocabulary, and pronunciation errors. In conclusion, it is important to take into account the preferences and perceptions of the students, in order to improve their learning process through the adequate rectification of errors during speaking activities.
- ItemStudents’ perceptions about the English teaching and learning process(Ecuador : Pujilí : Universidad Técnica de Cotopaxi (UTC), 2023-02) Jaramillo Campaña, Alexis Patricio; Ortiz Arteaga, Carlos Daniel; Gina Silvana, Venegas ÁlvarezEl inglés es una herramienta esencial para la comunicación internacional, y aprenderlo como segunda lengua se ha convertido en una necesidad para muchas personas en todo el mundo. En el caso de Ecuador, el gobierno ha reconocido la importancia del inglés como lengua extranjera y ha hecho obligatorio su aprendizaje como parte del currículo escolar. Sin embargo, el proceso de enseñanza y aprendizaje del inglés como lengua extranjera no siempre es sencillo, y diversos factores pueden influir en su eficacia. El éxito del proceso depende de varios factores, como la calidad de la enseñanza, la motivación del alumno y el entorno de aprendizaje. Esta investigación tuvo como objetivo analizar las percepciones de los estudiantes sobre el proceso de enseñanza y aprendizaje del inglés en el octavo año de la Unidad Educativa ``Poaló-García Moreno" durante el año lectivo 2022-2023, la cual está ubicada en el área rural de la parroquia San José de Poaló de la ciudad de Latacunga en Ecuador. El estudio utilizó una metodología cuantitativa con enfoque descriptivo y la recolección de datos se realizó a través de una encuesta aplicada a veintiún estudiantes del octavo año de Educación General Básica. Los resultados del estudio mostraron que la mayoría de los estudiantes quieren ser parte de las actividades realizadas por el profesor y hacerle preguntas. Asimismo, se demuestra que los alumnos encuentran atractivas para su aprendizaje del inglés actividades como los trabajos en parejas, los juegos de rol, las dramatizaciones, la mayoría de ellos considera que estas actividades interactivas son útiles para su aprendizaje del inglés. Por último, la mayoría establece que está de acuerdo en realizar actividades con sus compañeros de clase.