Browsing by Author "Garcés Ruiz, Inés María"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemModel Activity playful learning of English in eighth, ninth and tenth years of Basic Education the National College ´Aláquez´ of the parish Aláquez and Primero the Abril school Latacunga canton.(Ecuador: Latacunga: Universidad Técnica de Cotopaxi (UTC), 2006-05) Molina Vizuete, Sandra; Garcés Ruiz, Inés María; Reyes Valladares, Myriam; Cárdenas, RaulThe English language has become the universal language of the communication in many action fields. It is the language through which takes place the scientific information and up-to-date technique. It is the reason that the Education and Cultural Ministry, in 2000 year put in validity a Ministerial Agreement in which the load schedule was increased for so much English learning for the years of basic education in high school, also that it ratifies the obligatory experimental application of the texts Our World Trough English (Our World through English), for the study of English subject. Furthermore, these reformations have not cooperated to the improvement of the learning English language, being one of the subjects that for the student is difficult for the strategies that the teachers use for their teaching, being need that methodologies that allow a significant learning for the student that bears to the improvement of the quality educational position.
- ItemModelo didáctico lúdico para el aprendizaje del idioma inglés en octavo, noveno y décimo año de Educación Básica del Colegio Nacional “Aláquez” de la parroquia Aláquez y del Colegio Primero de Abril del cantón Latacunga.(LATACUNGA / UTC / 2006, 2006) Molina Vizuete, Sandra; Garcés Ruiz, Inés María; Reyes Valladares, Mirian; Cárdenas, RaúlLa educación en América Latina evidencia profundas desigualdades entre clases sociales, esto se refleja en una educación antidemocrática y elitista, lo que se ha agudizado con la aplicación de las políticas neoliberales, que quieren establecer mecanismos de control y evaluación de la calidad de los servicios educativos, basándose en la necesidad de mejorar su eficiencia, eficacia y productividad, todo esto con un sentido represivo y sancionador, más no desde el punto democratizador y participativo que es la esencia en la educación.